ייעוץ חינם
קידום אתרים

קידום אתרים - כתיבת HTML

כשגוגל או כל מנוע חיפוש אחר ניגשים לסרוק אתר, תחילה מתבצעת טעינה מלאה של העמוד ורק לאחר מכן מתבצע מעבר על כלל התכנים, התגיות והפקדים שבעמוד.

עמוד HTML לאחר טעינתו, מורכב מתגיות רבות המייצגות מידע רלוונטי. אז מה הקשר בין התגיות לקידום אתרים?

התגיות מסמלות למנוע החיפוש מהו סוג המידע הנסרק בכל שלב ושלב. חלק מהתגיות מייצגות כותרות, חלקן מייצגות תמונות, חלקן פסקאות טקסט כלליות וחלקן אפילו מסמלות לגוגל כיצד לפעול בתנאים מסוימים. לתגיות השונות השפעה אדירה על קידום האתרים ולכן עלינו לשים לב שאנו משתמשים בתגיות הנכונות, במקום הנכון.


קידום אתרים

שימוש נכון בתגיות

לפניכם ההמלצות שלנו לשימוש נכון בתגיות, בהקשר של קידום אתרים ושיפור חוויית המשתמש ללקוחות השונים.

דגשים לכתיבת HTML בקידום אתרים:

1. כל עמוד מכיל כותרת המיוצגת בתגית Title. התגית כשמה כן היא, מייצגת את כותרת העמוד ואת מטרתו. כותרת זו מוצגת בראש הלשונית של הדפדפן. על הכותרת להכיל לכל היותר 50 תווים כך שבתחילתה יופיע המידע החשוב ביותר לקידום אתרכם. כמו כן, השתמשו בתווי הפרדה כגון "|" או "-" כדי לסייע לגוגל לסרוק את תוכן הכותרת. למשל: "עיצוב שיער | איפור | Cosmetics". לסדר מילות המפתח יש השפעה רבה על קידום האתר וכמו כן להפרדה בין מילות המפתח השונות. לעיתים גוגל משנה בתוצאות החיפוש חלק מהמילים או חלק מסימני ההפרדה; זה המנגנון שלו לספק מידע רלוונטי יותר לגולשים על פי חוקיות שהוא מצא לו לנכון.

2. שימוש בתגיות < h > - התגיות הללו, < h1 >, < h2 > וכו', מייצגות כותרת על פי דרגת חשיבות מסוימת. קידום אתרים ניזון מהכותרות הללו ולכן הקפידו להשתמש בהן, וחשוב מכך, להשתמש בהן בהיגיון רב. תחת הכותרת h1 למשל, הקפידו לרשום כותרת ראשית ועניינית שמתארת את מטרת העמוד.

3. שימוש בתגית strong - תגית זו עוטפת טקסט ומדגישה אותו. אין זה בהכרח אומר שעליה להדגיש את הצבע שלו (ניתן לשנות זאת עיצובית), אך זה כן מורה לגוגל שהטקסט שעטוף בתגית זו הוא חשוב. הקפידו לעטוף טקסט בעל חשיבות בתגיות strong כי זה ישפר את קידום אתרכם במידה מסוימת.

4. תגית Description - תגית זו לרב מכילה 100-200 מילים שמתארות את אתרכם או ליתר דיוק את העמוד הספציפי בו אתם נמצאים. לתגית זו אין השפעה ישירה על קידום האתר. כלומר, התגית תוצג בלוח התוצאות בתקציר עבור הדף הספציפי אותו אתם כותבים. גוגל לא מעניק חשיבות לתגית זו בהקשר של קידום אתרכם, איך מכיוון שהיא מוצגת בלוח התוצאות, הקפידו לשקף מידע רלוונטי ומושך לגולשים שלכם.

5. תגיות script - ככלל, הקפידו למקמן בסוף העמוד לקראת סיום תגית הBody. קבצי סקריפטים מאטים את טעינת העמוד ולכן פוגעים בקידום אתרכם.

6. אל תרבו בתגיות - אין צורך לפתוח תגיות ללא סיבה הגיונית. לא כל טקסט צריך להיות בתגית משל עצמו ולעיתים ניתן להכניס כמה משפטים באותה תגית. רישום תגית היא פעולה שמכבידה על הדפדפן וכתוצאה מכך פוגעת בטעינת האתר ובקידום האתרים אותו אתם מעוניינים כמובן להשיג.

7. עיצוב האתר - בכדי לעצב את התגיות, או יותר נכון את האלמנטים בדף, יש להשתמש בקבצי CSS. הקפידו למקם את כלל שורות ה-CSS בקובץ ייעודי ואל תתפתו להכניס כחלק מקוד הHTML שורות עיצוב. הפעולה פוגעת בקידום אתרכם ובזמן טעינת העמוד.

8. הקפידו לבנות אתר רספונסיבי - השתמשו בתגיות ובעיצוב מסוים שיאפשר לגולשים שלכם ליהנות בין אם הם גולשים במחשב ביתי, סמארטפון, טאבלט וכדומה. לחילופין באפשרותכם לבנות גרסהות שונות אשר יתאימו למכשירים שונים, ולבצע הפנייה לגרסה המתאימה בהתאם למכשיר בו משתמש הגולש. כמובן שגרסה רספונסיבית תהיה קלה יותר לניהול ותחזוק ותאפשר ללקוח להשתמש במרחב אפשרויות התצוגה שלרשותו. מבחינת קידום אתרים, עליכם לוודא שהגרסה נוחה לשימוש גם בגלל שגוגל בוחן זאת וכמובן מכיוון שאינכם מעוניינים שגולש מסוים יתקשה לקרוא את תכני האתר וימשיך לחפש אתר חלופי. קידום האתר שלכם עלול להיפגע במידה ותזנחו פרמטר זה.

9. השתמשו בתגיות לטעינה אסינכרונית - תגיות המכילות defer וasync - מאפשרות למשאבים לרדת במקביל לטעינת העמוד, ולאתר שלכם להיטען מהר יותר. את הקשר בין טעינת האתר לקידום אתרים כבר הסברנו ☺.

10. הקפידו להשתמש בעברית עשירה - ללא שגיאות כתיב וכמובן ללא העתקות מאתרים אחרים. קידום אתרים יכול לרדת לטימיון ברגע שפעולה לא חוקית כמו העתקה או גניבה באה לידי ביטוי. ודאו שהטקסט שלכם מעניין וייחודי, טקסט שגולשים ירצו לשתף, לקרוא שוב ואף להמשיך לגלוש באתרכם בעקבותיו. קידום אתרים אחרי הכל אמור לשקף לגולשים את האתר שהכי נעים ורלוונטי לגלוש בו ולא האתר שמכיל בסך הכל המון מילות מפתח.


:יעניין אותך גם



ייעוץ חינם

נשמח למנף את אתרכם.